10.9.15

De eerste massage








"Dat hoofd, met al die afspraken en die gedachten."

Dona stond al klaar toen ik de deur naar de hal opende. Vandaag is zij de eerste gast in de massagesalon. Ik vraag haar of ze ergens aan zal denken als ze gemasseerd wordt en ze antwoord dat je met gedachten niet kan ontspannen.

"Heb je de Happinez hier?"

vraagt ze en wijst naar de tijdschriften op onze geïmproviseerde wachtkamertafel. Ik geef haar een exemplaar van 'Flow' als alternatief. Ze bladert er tevreden doorheen en leest dan hardop voor

"Ik ben niet meer zo ambitieus en rigoureus. Dat maakt me een gelukkiger mens".
"Dat snap ik niet zo", zegt Dona "ik wil wel ambities hebben"

"Ben je er klaar voor?" vraagt Yvonne, de masseuse. 

Donna laat het stokje in haar thee midden in een roercircel vallen en staat met een glimlach op.

Haar gebogen schouders verhullen haar grote gestalte nauwelijks terwijl ze aan de hand van Yvonne de massagesalon in verdwijnt.