17.9.15

Kunstexpositie, een recensie van Liam uit GGZ inGeest

Enkele dagen na de laatste dagafsluiting van LEVIATHAN, de geopende isoleercel, stuurt Liam zijn tekst toe. Hij liet eerder weten dat hij graag een bijdrage zou schrijven voor de blog. Vandaag kregen we het binnen: de mooiste recensie denkbaar.



Kunstexpositie

Het gordijn, het kleed van de kunst, gaat over het leven.
Het bos staat vol van de spanning.
Er vinden zich allerlei avonturen plaats.
Het gewone leven gaat voort.
Ik woon in een appartement.
Ik woon op hatje nummer twaalf.
Er vinden zich allerlei bomen plaats.

There is gold of the lepraughin in the pot.
Also over the pot of gold is a curtain
There is a curtain over the floor, for  the hatjes.
Also before the hatjes, there are bushes.
There is Westerpoort open and Westerpoort gesloten.
The apartments are made of stone, of course.
The are motorbikes and car.
The train is leaving from Derry.
That is really Irish.
The train-ticket was dropped down, on the floor.
There are also stones on the ground, the ground is made of stones , of course.
The are all people living in the world.
The are sometimes happy of course, and sometimes sad of course.

Goed of slecht blijf leven.
Dat heb ik tijdens een toneelvoorstelling gehoord.
En natuurlijk zijn er allerlei soorten, merken, auto’s.
BMW’s, Opels, Mercedessen.
Dromedarissen.
Kamelen.
Tractoren.
Lijnbussen.
Bios-taxiauto’s.
Koeien.
Varkens.
Schapen.
Geiten.
Geitenkaas.
Dom Bosco.
Italiaanse priester, die in 1888/1889 is gestorven.
En in 1934 heilig is verklaard.
Het bos ligt vol met aarde op de grond.
En er zal ook gras zijn.
En boomstronkjes.
Er zijn verschillende wetenschappen.
Soms aardrijkskunde.
Geschiedenis.
Van de geschiedenis kan je leren.
Ik ben nu bezig met een boek over de oorlog.
L’ histoire se repĕte of repête, ik denk dat het laatste repête.
De donkere wolken van ik dacht Karel Willink, ik dacht in de dertiger jaren, de crisis-recessie-jaren.
We leven nu ook in een crisis, recessie.
Maar de Zeeuwse wapenspreuk luidt lucetr et emergor, wat betekent, ik worstel en kom boven.
We moeten ook blijven geloven in de mensheid.

Planten.
Yoga.
Meditatie.
Museum.
Concert.


Dit stuk is gemaakt door:
W. Denkers