9.9.15

Een die lang meegaat


"Je lijkt vandaag op een maffiavrouw, een Linda", zegt Dynamike als hij mij tussen de kamerplanten ziet staan. Dynamike draagt een broek, t-shirt, een vest en een pet, allemaal in dezelfde groene camouflage print. Daarover heeft hij een oranje hup-holland-hup sjaal. Gisteren vertelde Dynamike dat hij psychoses paranoia heeft dus dat hij soms erg achterdochtig is. Als ik hem naar zijn favoriete plant vraag, legt hij zijn vinger direct op de zonnebloem, "Deze, maar hij is te klein".

Terwijl Dynamike opzoek gaat naar een grotere plant, komt een wat oudere vrouw met een kinderwagen vol knuffels binnenlopen. Ik stel mezelf voor en ze antwoord "Ik ben natuurlijk Gerda, ik kom al jaaaren in het tuincentrum" waarna ze zich richting de orchideeën begeeft.

"Deze is spectaculair", zegt Dynamike met een monotone stem, vanuit een hoek van de ruimte. Hij wijst met twee handen naar de grootste gele chrysant.